بازگشت به اخبار و مقالات

دورسنجی

روش دورسنجی به استفاده از تصاویر ماهواره ای استر و لندست و … از مناطق مورد نظر می پردازد. در نهایت می توان داده ها را بطور پیوسته و کم هزینه جمع آوری و پردازش نمود. اطلاعات مورد نیاز از از قبیل آلتراسیون ها، خط واره ها و گسل های بزرگ در محدوده های اکتشافی خروجی دورسنجی هستند.

شرایط مطالعه ویژگی های زمین با استفاده از تصاویر ماهواره ای در قالب دورسنجی برای اولین بار در سال ۱۹۷۳ مهیا شد. این امکان پس از پرتاب اولین ماهواره لندست به فضا فراهم شد.

پروژه لندست حاصل همکاری ناسا، وزارت کشور ایالات متحده آمریکا و وزارت کشاورزی این کشور است. طی این پروژه تاکنون ۸ ماهواره به منظور تصویربرداری مداوم از زمین به فضا پرتاب شده اند. پروژه لندست بعنوان (( طولانی ترین پروژه فضایی بشر)) به ثبت گینس رسیده است.

دورسنجی

مزایا دورسنجی

وجود آرشیو های غنی در کنار رایگان بودن به محققین این امکان را می دهد تا بتوانند تصاویر را در هر بازه زمانی مشاهده کنند. آنها می توانند داده هایی نظیر تغییرات جنگل ها، اراضی کشاورزی، منابع آب کره زمین، منابع معدنی، آلودگی های ناشی از نشت منابع نفتی و… را برداشت نمایند.

از مزایای این روش می توان به تعداد بالای باند های تصویر برداری، میدان دید وسیع و قابلیت ایجاد رنگ های کاذب اشاره نمود و باید شاخص های مهمی نظیر ژنزو مکانیزم تشکیل کانسارو دگرسانی سنگ بستر را مورد توجه قرار داد. در این روش ویژگی طیفی و جذب کانی نیز مورد توجه قرارمی گیرد.

کارشناسان ما با استفاده از این تصاویر داده ها را بطور پیوسته و کم هزینه جمع آوری می کنند. آنها پس از پردازش، اطلاعات مورد نیاز از قبیل آلتراسیون ها، خط واره ها و گسل های بزرگ را ثبت می نمایند. نتیجه نهایی در قالب گزارش دورسنجی ارائه می شود.

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بازگشت به اخبار و مقالات