بزرگترین شرکت های معدنی دنیا

بازگشت به اخبار و مقالات

بزرگترین شرکت های معدنی دنیا

با افزایش روزافزون تکنولوژی، نیاز استخراج و استفاده از مواد معدنی هر روز گسترش می یابد و به همین سبب شرکت های معدنی در تلاشند تا با افزایش محدوده های معدنی و بهینه کردن استخراج معادن این تقاضای روز افزون را پاسخ دهند. در این مقاله به معرفی بزرگترین شرکت های معدنی دنیا پرداخته ایم:

در این مقاله با برخی از بزرگترین شرکت های معدنی دنیا می پردازیم.

شرکت معدنی Glencore

گلنکور بزرگترین شرکت معدنی دنیا و دهمین شرکت بزرگ دنیاست و ۱۵۸۰۰۰ نفر در بیش از ۵۰ کشور دنیا در آن مشغول بکار هستند. این شرکت در سال ۱۹۷۴تاسیس و دفتر مرکزی آن در سوییس واقع است. هم اکنون نیز با در اختیار داشتن ۱۵۰ محدوده معدنی، فروش بیش از ۵۰ درصد مس و ۶۰ درصد زینک دنیا را در اختیار دارد و در استخراج معدن نیز بسیار فعال می باشد.

درسال ۱۹۸۷ با دراختیار گرفتن معادن پرو فصل جدیدی برای این شرکت آغاز شد بطوریکه بر اثر فعالیت های این شرکت کلمبیا به سومین بزرگتریت تولیدکننده ذغالسنگ تبدیل شد.

بزرگترین شرکت معدنی دنیا

شرکت معدنی BHP

این شرکت دومین شرکت معدنی بزرگ دنیاست و بعنوان سومین شرکت بزرگ استرالیا نقش مهمی در اقتصاد این کشور دارد. آنها در کشور های آمریکا، کانادا، استرالیا، پرو، کوبا، کلمبیا، مکزیک و شیلی به استخراج معدن مشغولند و عمده محصولاتشان سنگ آهن، مس، نیکل و اورانیوم است و در فروش گاز طبیعی نیز فعالند.

شرکت تولید تجهیزات معدنی

شرکت معدنی Rio Tinto

ریو تینتو یک شرکت معدنی بین المللیست که دفاتر مرکزی آن در ملبورن و لندن قرار داشته و از آنجا استخراج معدن در ۶ قاره جهان مدیریت می شود. ریو تینتو سود اصلی خود را از استخراج سنگ آهن، اورانیوم، مس، آلومینوم و الماس بدست می آورد و همچنین دستاورد های بزرگی در پالایش سنگ آهن و بوکسیت کسب نمونده است.  

شرکت معدنی China Shenshua Energy

این شرکت بزرگترین شرکت جهان در حوزه ذغالسنگ است و در کنار استخراج ذغالسنگ، ایجاد راه آهن و بنادر در نقاط حساس میپردازد و با کار در معادن روباز و تونل ها سالانه میلیون ها تن ذغالسنگ تولید می کند.

شرکت معدنی بزرگ دنیا

شرکت معدنی Vale

شرکت برزیلی ویل از بزرگترین شرکت ها در زمینه استخراج معدن بوده بطوریکه عمده ترین تولیدکننده سنگ آهن و نیکل محسوب می شود. این شرکت دارای برنامه ریزی های لوجستیک پیشرفته نیز می باشد و دارای یکی از یزرگترین و پیچیده ترین فرایند های لجستیکی در آمریکای لاتین است.

شرکت معدنی Coal India

شرکت دولتی زغالسنگ هند واقع در بنگال غربی  با تولید ۷۹ میلیون تن در سال یکی از بزرگترین تولید کنندگان زغالسنگ جهان بوده و ۸۲ درصد استخراج زغالسنگ هند را در ۸۱ معدن واقع در ۸ استان این کشور بر عهده دارد. در کنار این فعالیت معدنی، این شرکت ۲۰۰ واحد صنعتی دیگر مانند بیمارستان، کارگاه، کارخانه و … را در هند اداره می کند. با توجه به اینکه معادن زغالسنگ هند در مناطق جنگلی این کشور قراردارند، شرکت ملی زغالسنگ هند پروژه های زیادی در رابطه با حفاظت از جنگا ها و مراتع در دست اجرا دارد.

استخراج معادن

شرکت معدنی Barrack gold

دفتر مرکزی شرکت معدنی باریک گلد در کانادا واقع است و در زمینه استخراج معدن طلا در کانادا، گینه نو، شیلی، آرژانتین، عربستان، استرالیا و جمهوری دمنیکن فعالیت می کند. با اینحال ۷۵ درصد از تولیدات با ارزش این شرکت از قاره آمریکا استخراج می شود.

معدن های بزرگ

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بازگشت به اخبار و مقالات