تاثیر کرونا بر بازار فروآلیاژ های اروپا

بازگشت به اخبار و مقالات

تاثیر کرونا بر بازار فروآلیاژ های اروپا

بر اساس گزارش Fast market از بازار فلزات و فروآلیلژ ها رکود شدیدی بر اثر شیوع کرونا شایع است  پس از شیوع این بیماری در چین و رشد سریع آن در دنیا هم اکنون ۱۰۰۰ مورد مثبت این بیماری در ایتالیا کشف شده که منجر به اجرای قرنطینه و محدودیت های ترافیکی در  شمال این کشور – تولید کننده ۴۰ درصد تولیدات ایتالیا- شده است.

یک تاجر مواد معدنی به Fastmarket گفته است: ((برخی تولید کنندگان فولاد ضدزنگ به دنبال تقویت انبار خود هستند زیرا نگرانی هایی در مورد منع آمد و شد در شمال ایتالیا وجود دارد و  می ترسند برای مدتی در تامین مواد اولیه دچار مشکل شوند.)(

تجار اروپایی آلومینیوم نیز نگرانی های مشابهی از بابت مشکلات حمل با تریلی و کشتی دارند زیراعلاوه بر مشکلات و محدودیت های محل اجرای قرنطینه، رانندگان نیز تمایلی به سفر به نقاط پرخطر ندارند. این امر باعث شده است تا به دلیل میسر نبودن کار با دوردست، تامین کنندگان محلی قیمت خود را بالا ببرند.

قیمت فروآلیاژ ها درز اروپا به دلیل کاهش تولیدات در چین عدم دسترسی به تولیدات آن کشور بالا رفته است.یک تامین کننده کبالت نیز دزر همثین راستا گزارش داده است که با وجود احتمال کاهش تقاضا در ادامه سال جاری، برخی مشتربانش سفارذشات خود را به ماکزیمم رسانده اند. برخی بیشتر سفارش داده اند و برخی برای تحویل های طولانی مدت پول پیش پرداخت کرده اند.

در حوزه فروآلیاژ های منگنز نیز مصرف کنندگان متمایل به ذخیره کردن محصول به نظر می رسند. بطوریکه فرو منگنز ۷۸ درصد با ۷.۵ درصد کربن در تاریخ ۲۱ فوریه ۹۲۰ یورو معامله شد در حالیکه این قیمت در آغاز سال میلادی ۸۸۰ یورو بود.

بازار فلزات لندن درپاسخ به  استعلام یکی از مشتریان خود در تاریخ ۲۵ فوریه ضمن تاکید بر عادی بودن کار در تمام انبار هایش در اروپا، حمل و فقل دریایی، ریلی و جاده ای را عادی توصیف کرده است.

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بازگشت به اخبار و مقالات