نقش منگنز در شکست آلمان نازی

بازگشت به اخبار و مقالات

نقش منگنز در شکست آلمان نازی

جنگ جهانی دوم با حمله رعدآسای آلمان نازی به همسایگانش آغاز شد. هلند، نروژ، بلژیک، لهستان و فرانسه در عرض یک ماه سقوط کردند و نیروهای متفقین مجبور به عقب نشینی تا سواحل دانکر شدند. درحالیکه تلاش های ناامیدانه متفقین برای تغییر اوضاع بطور پیاپی توسط تاکتیک، تجهیزات جنگی و تیپ های زرهی ارتش رایش سوم با شکست مواجه می شدند، نازی ها خود را برای تهاجم به انگلستان آماده کرده بودند و خطر فاشیسشم از شرق و غرب دنیای آزاد را تهدید می کرد…

بخش زیادی از پیشروی آلمان نازی در جنگ، به دلیل توان بالای زرهی و سازمان یافته نبودن تجهیزات ضد زره متفقین بود بطوریکه هیچ ارتشی در مقابل حملات رعدآسای تانک های پنزر، پانتر و تایگر به فرماندهی ژنرال اروین رومل ملقب به روباه صحرا در قلب اروپا و شمال آفریقا توان مقابله نداشت.

متفقین که از بمب باران کردن مراکز تولید زرهی آلمان نتیجه نگرفته بودند معادن منگنز در شوروی و اوکراین را به امید قطع زنجیره تامین فولاد آلمان نشانه گرفتند. با محدود شدن زنجیره تامین فولاد، نازی ها برای رسیدن به فولاد با کیفیت سابق از کربن و کروم استفاده کردند که نتیجه آن به دلیل نداشتن منگنز بسیار شکننده بود بطوریکه بسیاری از تجهیزات ضد زره متفقین که بر روی نسل های قبلی کارگر نبودند، به راحتی به نسل های جدید نفوذ کرده و آنها را منهدم می نمودند. ازطرف دیگر به مرور تولید تانک و سایر ادوات زرهی متفقین نیز از دشمن خود سبقت گرفت و در ماه های پایانی جنگ، به ازای هر تانک آلمانی ۴ تا ۵ تانک به ارتش متفقین اضافه می شد.

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بازگشت به اخبار و مقالات