بازگشت به اخبار و مقالات

یادداشت هفته

معدن و منابع معدنی به عنوان تامین کننده مواد اولیه صنایع و زندگی بشر همواره مورد توجه بوده اند. شاید بیش از ۸۰ درصد آنچه در اطراف ما وجود دارد، از منابع معدنی حاصل می شود. خانه ای که در آن زندگی میکنیم، گوشی همراهی که در دست من است، لوازم خانگی منزلمان، لامپی که خانمان را روشن میکند و هزاران وسیله دیگر از منابع معدنی حاصل می شوند. بواسطه این نقش استثنایی ((معدنکاری)) نیز حائز اهمیت است و توجه صحیح به معدنکاری باعث رشد این بخش و لازمه معادن پایدار و به طبع آن، صنعت و توسعه پایدار است.
به فراخور گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی معدنکاری نیز دچار تحول شده و روش‌های آن بروز شده اند. نگاه نوین به معدن کاری با کاهش هزینه ها و افزایش تولید و استفاده حداکثری از منابع با استفاده از روشهای فرآوری، امروز مورد توجه به شرکتهای بزرگ است منابع معدنی محدود است و این محدودیت باعث خلاقیت در استفاده بهینه از این منابع خدادادی شده است
گروه معدنی رسا با همین نگاه در عرصه معدنکاری وارد شده است و امید دارد با همکاری با سایر معدنکاران بتواند باعث ارتقای معدنکاری در ایران عزیز شود. از این پس هر هفته در یادداشتی تحت عنوان ((یادداشت هفته)) بیشتر در این باره صحبت خواهیم کرد.

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بازگشت به اخبار و مقالات