رشد ۲۰ درصدی سرمایه گذاری خارجی در معادن نسبت به سال گذشته

بازگشت به اخبار و مقالات

رشد ۲۰ درصدی سرمایه گذاری خارجی در معادن نسبت به سال گذشته

به گزارش دنیای اقتصاد،

در این مدت ۲۵ طرح با ارزش بیش از ۴۴۰ میلیون دلار از سوی کمیته سرمایه‌گذاری تصویب شده و با این شرایط می‌توان گفت صنعتی‌ها یکی از بخش‌های جذاب برای سرمایه‌گذاری را از آن خود کرده‌اند. براساس این گزارش، آلمان بیشترین سهم را در این مدت به خود اختصاص داد.

سهم بخش صنعت، معدن و تجارت از سرمایه‌گذاری خارجی در نخستین فصل امسال چگونه رقم خورد؟ داده‌های اعلام‌شده از سوی معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت بیانگر آن است که در نخستین فصل امسال ۱۷ درصد از پروژه‌های مصوب به بخش صنعت رسید و بخش معدن نیز در این میان سهم ۵ درصدی داشته است. همچنین به بخش تجارت نیز از میان تعداد پروژه‌ها سهم ۳ درصدی اختصاص یافته است و سایر صنایع نیز در این میان سهمی داشته‌اند. با این شرایط می‌توان گفت صنعتی‌ها توانستند عنوان بخش جذاب برای سرمایه‌گذاری را از آن خود کنند. براساس داده‌های اعلام شده در مدت زمان مورد بررسی در مجموع ۲۵ طرح با سرمایه بیش از ۴۴۰ میلیون دلار از سوی کمیته سرمایه‌گذاری در کشور تصویب شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزشی رشد نزدیک به ۲۰ درصد و از لحاظ تعداد رشد بیش از ۴ درصدی داشته است. داده‌های اعلام شده بخشی از موارد مطرح شده از سوی سعید زرندی است که در نشست خبری دیروز اعلام شد، اما بر اساس جزئیات گزارشی که در اختیار قرار گرفته کشورهای اروپایی همچنان در کنار سایر کشورها به عنوان پیشتاز سرمایه‌گذاری به لحاظ حجم سرمایه در کشور قرار دارند.

براساس داده‌های اعلام شده، آلمان بیشترین سهم سرمایه‌گذاری را در نخستین فصل سال‌جاری به خود اختصاص داد و توانست مجوز ۳۳۹ میلیون دلار را برای سرمایه‌گذاری اخذ کند. با توجه به اینکه مجموع سرمایه خارجی تصویب شده برای کشور ۴۴۰ میلیون دلار بوده می‌توان گفت ۷۷ درصد از سرمایه‌های مصوب در کشور به آلمان اختصاص داشته و سایر کشورهای سرمایه‌گذار که شامل ۹ کشور می‌شوند تنها سهم ۳۳ درصدی داشته‌اند. نکته قابل توجه اینجاست که مجموع طرح‌های مصوبه برای آلمان برابر با دو طرح بوده که با این شرایط می‌توان گفت این امکان وجود دارد که این کشور در طرح‌های سرمایه‌بر سرمایه‌گذاری کرده است.

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بازگشت به اخبار و مقالات