شرکت های فولاد ایرانی در لیست بزرگترین تولید کنندگان فولاد جهان

بازگشت به اخبار و مقالات

شرکت های فولاد ایرانی در لیست بزرگترین تولید کنندگان فولاد جهان

در جدیدترین شماره از ماه‌نامه متال مارکت لیستی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد خام دنیا ارائه شده است. این لیست رشد تولید فولاد و افزایش رتبه شرکت های ایرانی در حوزه فولاد را نشان می‌دهد.

در این لیست فولاد مبارکه اصفهان با یک رتبه صعود نسبت به سال ۲۰۱۸ در رتبه چهل و ششم، فولاد خوزستان در رتبه هشتاد و هشتم و فولاد اصفهان با پنج‌رتبه صعود به رده ۱۲۱ رسیده‌اند.

شرکت چینی Baowu Iron & Steel نیز پس از سال‌ها رقابت تنگانتگ موفق شد پس از رشد ۳۰ درصدی تولید خود، شرکت ArcelorMittal SA را پشت سر گذاشته و به بزرگترین فولادساز جهان تبدیل شود. در میان ۱۰ شرکت بزرگ فولادی سال ۲۰۱۹، ۵ شرکت چینی، ۲ شرکت ژاپنی، دو شرکت هندی و یک شرکت کره ای به چشم می‌خورند.

در ادامه این گزارش آمده است که منطقه خاورمیانه در سال ۲۰۱۹ رشد ۲۰ درصدی تولید فولاد خام داشته است که بیشتر این رشد به دلیل افزایش ۳۰ درصدی در تولید فولاد خام در ایران می‌باشد.
اقتصاد در خاورمیانه به طور شدیدی به قیمت نفت وابسته است که پس از شیوع کرونا افت چشمگیری را تجربه کرد زیرا مصرف نفت در جهان به طور زیادی کاهش یافت.
در سال ۲۰۲۰ نیز با وجود اینکه با تنش شدید میان ایران و آمریکا آغاز شد و ۱۷ شرکت فولادی و معدنی ایران به لیست تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا اضافه شدند، فولاد ایران همچنان در حال رشد و یکه‌تازی در بازار است.

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بازگشت به اخبار و مقالات