آخرین تحولات بازار آمریکا

بازگشت به اخبار و مقالات

آخرین تحولات بازار آمریکا

قیمت های تولید کننده ایالات متحده امریکا در ماه ژوئن به طور غیرمنتظره کاهش یافت زیرا افزایش هزینه کالاهای انرژی با جبران ضعیفی در خدمات و با اشاره به تورم کم، باید به فدرال رزرو اجازه دهد تا با روانه کردن پول های خود به داخل اقتصاد بتواند این روند نزولی را متوقف کند.

با این حال، کاهش قیمت بعید است زیرا چالش های اقتصادی تقاضا رکود ناشی از بیماری COVID-19 را کاهش می دهد. گزارش روز جمعه وزارت کار نیز نشان داد که تورم تولیدکننده در ماه گذشته افزایش یافته است.

افت نرخ تورم، کاهش قیمت در سطح عمومی در دوره رکود مضر است زیرا با امکان به تاخیر انداختن انتظارات قیمت های پایین از طرف مصرف کنندگان و مشاغل وجود دارد. در حالیکه دولت با فراهم کردن نزدیک به ۳ تریلیون دلار محرک مالی، فدرال رزرو از طریق اقدامات خارق العاده ای در حال تزریق پول به اقتصاد کشور است.

شاخص قیمت تولیدکننده برای تقاضای نهایی ماه گذشته پس از بازگشت به %۰.۴ در ماه مه ، %۰.۲ کاهش یافت. در ۱۲ ماه تا ژوئن ، PPI 0% کاهش یافت. اقتصاددانان پیش بینی کرده بودند که شاخص PPI در ماه ژوئن %۰.۴ صعود خواهد کرد و بر اساس سال به %۰.۲ کاهش می یابد.

فدرال رزرو شاخص قیمتهای اصلی مصرف شخصی (PCE) را برای هدف تورم %۲ ارزیابی می کند. شاخص اصلی قیمت PCE در ماه مه %۱ افزایش یافته است و کمترین پیشرفت از دسامبر ۲۰۱۰ است. داده اصلی شاخص قیمت PCE در ماه ژوئن در پایان ماه جاری منتشر می شود.

سهام ایالات متحده در روز جمعه افزایش یافت به عنوان یک تجزیه و تحلیل مثبت بر روی داروی ضد ویروس َرکت
Gilead Science Inc
برای درمان COVID-19 کمک کرد تا نگرانی های سرمایه گذاران از افزایش رکود در موارد کرونا در ایالات متحده است.

شاخص نزدیک ششمین رکورد خود را در مدت هفت روز به پایان رساند ، اما این شاخص در روند اخیر، داوجونز و S&P 500 را تحت تأثیر قرار داد. شاخص مالی S&P500 تا %۳.۵ افزایش یافت و منجر به پیشرفت در بخشهای تجاری شد و S&P 500 را در بزرگترین افزایش خود قرار داد. سهام Bank of America Corp تا %۵.۵. افزایش یافت.

چارلی ریپلی، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در مدیریت سرمایه گذاری آلیانز در مینیاپولیس، گفت: نتایج موفقیت آمیز دارو های بیماری، نگرانی هایی که در طی چند روز گذشته ایجاد شده، درمورد افزایش ویروس کرونا در ایالت های جنوبی، کاهش داده است.

میانگین صنعتی Dow Jones با %۱.۴۴ افزایش به ۲۶۰۷۵ رسید ، S&P 500 با %۱.۰۵ به ۳۱۸۵ رسید، انتظار می رود سود کل شرکت های S&P 500 در سه ماهه دوم بیش از %۴۰ کاهش داشته باشد که این بزرگترین کاهش سود سه ماهه پس از بحران مالی خواهد بود.

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بازگشت به اخبار و مقالات