پیش بینی وضعیت صنعت فولاد

بازگشت به اخبار و مقالات

پیش بینی وضعیت صنعت فولاد

آیا شرایط بحران جهانی ۲۰۰۹ برای صنعت فولاد تکرار خواهد شد؟

بطور کلی سه نوع بازیابی داریم، بازیابی به شکل حرف V، U و L که هر کدام نشانگر زمان و نحوه بازگشت شرایط می‌باشند. به این صورت که در بازیابی L معمولاً قیمت‌ها بعد از کاهش شارپی به مدت زمان طولانی در کف قیمتی خواهند ماند.در این نوع مدت زمان زیادی برای بازیابی مورد نیاز است. در بازیابی به شکل U قیمت‌ها مدت زمانی را به کف قیمتی تنزل یافته و بعد از طی زمان لازم  به حالت قبلی برمی‌گردند. ولی برخلاف دو حال قبلی بازیابی V شکل اشاره به کاهش مقطعی بسیار کوتاه مدت به نقطه کف قیمتی و بازگشت سریع و شارپی به حالت قبلی اشاره دارد.

مقایسه وضعیت کنونی صنعت فولاد با سال ۲۰۱۹

قرض‌های سمی در سیستم‌های مالی ردپای بلند مدتی بر اقتصاد می‌گذارند و نیازمند سالیان متمادی برای انجام اصلاحات هستند. سال ۲۰۰۹ صنعت فولاد با چنین قرض‌هایی مواجه بود. اما در این دوره بر خلاف گذشته چنین نیست. در واکنش به کوئید ۱۹، صنایع اقدام به تعطیلی بخش‌های تولیدی نمودند. این تعطیلی کوتاه مدت صرفاً به دلیل کنترل و کاهش سرعت انتشار ویروس بود.

در سمت دیگر، تاثیرات مشکلات ۲۰۰۹ کاملاً نامتوازن بود. بدین‌صورت که آمریکا و اروپا بیشترین آسیب را دیدند. درحالی که چین، هند و خاورمیانه تاثیرات بسیار کمتری را شاهد بودند. اما ویروس کوئید ۱۹ تقریباً بر تمامی کشورهای دنیا تاثیرات خود را با شدت قابل توجهی گذاشته است.

اصلی‌ترین تغییر در طول بحران درمقایسه با بحران ۲۰۰۹ نوع واکنش دولت‌ها بود. این واکنش حاصل درس‌هایی بود که از بحران سال ۲۰۰۹ گرفته بودند. دولت‌ها با سیاست گذاری‌های مختلف تلاشی فعالانه را جهت مدیریت عواقب و نتایج اقتصادی ناشی از بحران داشتند. آن‌ها به سرعت اقدام به اعمال محرک‌های مالی، کاهش نرخ بهره، وام‌های بدون بهره برای کسب و کار و تعویق مالیات نمودند. در مجموع دولت‌ها در اقتصادهای پیشرفته جهان ۵ تریلیون دلار را برای محرک‌ها هزینه نمودند که این مبلغ معادل با ۵.۴٪ تولید ناخالص داخلی جهانی بود.

نتیجه‌گیری و پیش بینی آینده صنعت فولاد

با توجه به نکات مطرح شده ما انتظار بازیابی V شکل را برای صنعت فولاد داریم که این بازیابی از اواخر سال میلادی و یا اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی شروع خواهد شد.

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بازگشت به اخبار و مقالات