بیان مشکلات معادن توسط نماینده گروه معدنی رسا در نشست ستاد رفع موانع تولید سبزوار

بازگشت به اخبار و مقالات

بیان مشکلات معادن توسط نماینده گروه معدنی رسا در نشست ستاد رفع موانع تولید سبزوار

در تاریخ ۵ شهریور ۱۳۹۹ نشست ستاد رفع موانع تولید در سبزوار با حضور :

  • مهندس صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن تجارت و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران
  • مهندس مس فروش رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان خراسان رضوی
  • نمایندگان محترم مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی دکتر عنابستانی و دکتر محبی نجم آبادی
  • مهندس برادران نماینده استاندار و فرماندار محترم شهرستان سبزوار
  • روئسای بانک‌های شهرستان سبزوار
  • جمعی از فعالان عرصه صنعت و معدن شهرستان سبزوار

برگزار گردید. در ابتدای این جلسه مهندس امیدبخش رئیس سازمان صمت شهرستان سبزوار ضمن خیر مقدم به حضار، گزارشی در مورد وضعیت صنعت و معدن شهرستان ارائه کردند. پس از سخنرانی ایشان به فعالان مطرح اجازه بیان مشکلات در حضوه فعالیتشان داده شد و نمایندگان شرکت داروسازی طاها، شرکت سیمان سبزوار و شرکت جمکو و چند تن دیگر از فعالان عرصه صنعت و معدن شهرستان سبزوار سخنرانی نمودند.

در این جلسه آقای مهندس رسول رستمی به نمایندگی گروه معدنی رسا سخنرانی نمودند. رسول رستمی در این جلسه گفت: «شرکت معدنی رسا با تکیه بر معدنکاری اصولی و فنی، توانسته است طی دو سال بیش از ۱۵۰ نفر شغل در شهرستان سبزوار ایجاد نماید. هم اکنون این شرکت به عنوان دومین تولید کننده منگنز کشور در حال فعالیت است.» ایشان ضمن معرفی شرکت جوان و پویای گروه معدنی رسا به ظرفیت بالای معدن در ایجاد اشتغال اشاره داشتند و گفتند: «سرمایه گذاری در حوزه صنعت و معدن بسیار متفاوت است و در حوزه معدن می‌توان با سرمایه گذاری کمتر میزان اشتغال بیشتری را ایجاد نمود. زیرا در حوزه صنعت باید تمامی فضا و ماشین آلات محیا گردد اما در حوزه معدن می‌توان بسیاری از کارها را برونسپاری نمود.»

رسول رستمی در رابطه با مشکلات و موانع حوزه فعالیت گروه معدنی رسا گفت: «گروه معدنی رسا در نظر دارد دو طرح فرآوری مواد معدنی را راه اندازی نماید که یکی از طرح ها فرآوری سنگ منگنز کم عیار با ظرفیت تولید ۲۲ هزار تن کنسانتره و دیگری ایجاد کارخانه سیلیکو منگنز با ظرفیت سالانه ۳۳۰۰ تن می‌باشد.»

نماینده گروه معدنی رسا مقدار سرمایه مورد نیاز برای اجرایی شدن این طرح‌ها توسط شرکت معدنی رسا را ۳۵۰ میلیارد ریال برآورد کرد و درخواست تسهیلات مورد نیاز را ارائه نمود.

رستمی یکی دیگر از مشکلات فعالان معدنی را مشکل ارائه تضمین به بانک‌ها دانست و گفت: « متاسفانه بانک‌ها ماشین آلات، دستگاه‌ها، زمین شهرک صنعتی و حتی پروانه بهره برداری معادن را به عنوان تضمین قبول نمی‌کنند».

با همراهی دکتر عنابستانی و مهندس صالحی نیا و نیز مساعدت روئسای بانک ملی و صنعت و معدن سبزوار، طرحهای ارائه شده تصویب گردید.

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بازگشت به اخبار و مقالات