خرید و فروش باریت

معدن باریت
رگه باریت در معدن

از آن جا که ایران بیشترین ذخایر باریت دنیا را دارد، خرید و فروش باریت از معاملات رایج در بین شرکت‌های معدنی می‌باشد.

باریت با فرمول BaSO4 یکی از مهمترین و فراوان‌ترین ترکیب‌های باریم دار در طبیعت می‌باشد. این کانی منبع اصلی تهیه باریم محسوب می‌گردد. باریت در طبیعت به صورت رگه‌ای، لایه‌ای و برجای مانده یافت می‌شود.

باریت در دو نوع تجاری باریت حفاری و باریت کریستال خرید و فروش می‌شود که هر نوع از آن دارای کاربرد متفاوتی در صنعت می‌باشد.

باریت حفاری

برای استخراج نفت و گاز در حفاری به روش روتاری و در مناطقی که فشار گاز یا مایع از پایین زیاد می‌باشد برای سونداژ یک محصول سنگین نیاز است تا در هنگام چرخش فشار مواد را کنترل نماید و مانع خروج آن‌ها شود.

خواصی مانند وزن مخصوص بالا، نرمی، سادگی استفاده، خنثی بودن از نظر شیمیایی و قیمت مناسب از باعث شده تا باریت یک ماده عالی برای تهیه گل حفاری باشد.

برای تهیه گل حفاری باریت را ترکیب خاک رس و آب اضافه می‌کنند تا یک گل سنگین بدست آید.

باریت حفاری، ارزان تر از باریت کریستال می‌باشد. در باریت حفاری سنگینی و چگالی بالای بار نشان از کیفیت بالای آن دارد. در این نوع رنگ باریت اهمیت ندارد.

باریت کریستال

باریت کریستال نوع خالص تر باریت یافت شده در طبیعت است که معمولا وزن مخصوص حدود ۴.۶ دارد. با وجود مرغوب بودن باریت کریستال اما به علت قیمت بالا و کاربردهای دیگر آن در صنایع برای استفاده در گل حفاری مناسب نیست.

خرید و فروش باریت
خرید و فروش باریت

باریت کریستال معمولا از روی رنگ آن سنجیده می‌شود. این نوع هرچه که سفیدتر باشد بهتر خرید و فروش می‌شود.

باريت كريستال در صنايع رنگ، لاستيك، لعاب، سراميك، لنت ترمز و شيشه‌سازي و … مورد مصرف دارد.

خرید باریت در گروه معدنی رسا

گروه معدنی رسا به علت فعالیت های اقتصادی خود خریدار باریت کریستال و باریت حفاری در حجم بالا می‌باشد. اگر شما معدن باریت دارید و یا با معدن داران باریت در ارتباط هستید و می‌توانید برای فروش مواد معدنی خود با بخش بازرگانی گروه معدنی رسا مذاکره نمایید.

برای خرید و فروش منگنز این برگه را مطالعه نمایید