تحلیل بازار منگنز در سپتامبر ۲۰۱۹

بازگشت به اخبار و مقالات

تحلیل بازار منگنز در سپتامبر ۲۰۱۹

بر اساس گزارش اتحادیه جهانی منگنز، تولید منگنز دنیا در سپتامبر گذشته نسبت به سپتامبر سال گذشته ۴/۵ درصد افزایش داشته است. در ۹ ماهه اول سال میلادی نیز تولید منگنز دنیا ۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است که بیشتر تحت تاثیر افزایش در آفریقا و آمریکاست که بعنوان جبران کننده کاهش تولید در آسیا و اقیانوسیه به حساب می آید.

با اینحال تقاضای منگنز در این ماه نسبت به ماه قبل خود ۸ درصد کاهش داشت با اینحال تولید منگنزآفریقا نسبت به مدت مشابه ۱۵ درصد بیشتر بود. تولید منگنز از آفریقا و خاورمیانه ( بزرگترین منطقه تولید منگنز دنیا) نیز نسبت به ماه قبل ۵ درصد افت داشته است.

تولید منگنز آسیا و اقیانوسیه نیز ۵۰۵۰۰۰ تن در سپتامبر بوده که نسبت به ماه قبل ۱۴ درصد و نسبت به سپتامبر سال گذشته ۱۴ درصد افت داشته است. تولید در این منطقه در ۹ ماه اول ۲۰۱۹، به دلیل کاهش تولید در چین، استرالیا و هند، ۴ درصد کاهش یافته است.

در پایان، رکود قیمت منگنز که در ماه جولای به دلیل افزایش عرضه و افزایش موجودی در انبار های چین آغاز شده بود در سپتامبر نیز ادامه یافت و قیمت منگنز ۳۷ درصد از عیارتنی ۴/۵ در اول ماه به ۶۸/۴ در آخر ماه رسید.

تقاضای منگنز در سپتامبر نیز ۱۵ درصد نسبت به ماه قبل و ۳ درصد نسبت به ماه میلادی گذشته بیشتر شده بود و به ۱۹۲ میلیون دلار رسید.

تقاضای آسیا و اقیانوسیه (بعنوان بزرگترین مصرف کننده منگنز) به ۵۸/۱ میلیون تن رسید که نسبت به سپتامبر سال میلادی گذشته ۱۹ درصد و نسبت به ماه قبل ۴ درصد رشد را نشان می دهد. تقاضای این منطقه نسبت به ۹ ماه اول سال گذشته ۱۳ درصد رشد را نشان می دهد.   

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بازگشت به اخبار و مقالات