پیش بینی بازار لیتیوم در دهه آینده میلادی

بازگشت به اخبار و مقالات
شرکت معدنی رسا

پیش بینی بازار لیتیوم در دهه آینده میلادی

اگرچه تقاضای لیتیوم تا سال ۲۰۲۵ پوشش داده شده است با توجه به برخی تردید های سرمایه گذاران در زنجیره تامین لیتیوم، امکان افت عرضه وجود دارد. نبود سرمایه گذار در این بخش ممکن است نیمه دوم دهه ی آینده را با کمبود عرضه لیتیوم روبرو سازد.

اگرچه هم اکنون تقاضا همه ی عرضه را در بر میگیرد اما با توجه به ضعف قیمت، معدن داران تمایلی به توسعه ی استخراج ندارند زیرا این امر به قیمت آسیب وارد کرده و بازار را در نیمه دوم دهه ی آینده میلادی با اشباع روبرو می سازد. بنابراین بازار این فلز در دهه ی آینده افت و خیز های زیادی را تجربه خواهد کرد. بازار لیتیوم تا کنون نیز تحت تاثیر قیمت پایین، آینده نگران کننده اقتصاد جهانی و کاهش تقاضا قرار گرفته بود.

پیش بینی می شود دور نمای ضعیف از اقتصاد جهانی قیمت لیتیوم باتری ها را تا نیمه سال ۲۰۲۰، ۱۰ دلار در هر کبلوگرم نگهدارد اما این رقم به مرور بیشتر خواهد شد. براورد قیمت برای لیتیوم ۵/۹۹ درصد در بنادر چین ۱۱-۹ دلار برای هر کیلوگرم در پایان اکتبر است که این میزان در دوسال قبل ۱۵-۱۳ دلار بوده است و این سقوط نتیجه افزایش عرضه و اشباع بازار در سال های اخیر است.

تقاضای لیتیم ممکن است در سال ۲۰۲۵ به یک میلیون تن برسد و این رقم تا سال ۲۰۲۵ دوبرابر خواهد شد که محل عرضه آن مشخص نیست و این امر منجر به افزایش قیمت لیتیوم می شود.

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بازگشت به اخبار و مقالات