یادداشت هفته: روز جهانی معدن

بازگشت به اخبار و مقالات

یادداشت هفته: روز جهانی معدن

در یادداشت های اخیر در مورد نقش و اهمیت معادن و مواد معدنی در زندگی امروزی مطالبی بیان کردیم که با توجه به اهمیت این نقش آنچنان که شایسته و سزاوار است باید مورد توجه قرار گیرد.
اول خرداد مصادف با روز جهانی معدن است و ما به عنوان عضوی کوچک از این جامعه این روز را به تمامی معدن کاران عزیز و زحمت کش تبریک و تهنیت عرض می کنیم.کار در معدن از چند لحاظ جزو مشاغل سخت به شمارمی رود.نخست، اکثر معادن در خارج از شهر قرار دارند و کار در معادن به معنی کار در خارج از محیط شهری ست. کار در فضاهای باز و محیط های سخت مانند تونلها از سختی های دیگر معدنکاری به حساب می آید. بیشتر کارگران و تکنسین های معادن متحمل سختی های مضاعفی در ارتباط با نوع تجهیزات و ماشین آلاتی که هستند می شوند و این کار مستلزم تحرک و سر پا ایستادن زیادی را می طلبد.استفاده از تجهیزات ایمنی غالبا راه رفتن و نفس کشیدن را سخت می کند و قرار گرفتن در معرض آلودگی های محیطی از دیگر سختی های معدنکاری است.
معدنکاران عزیز و سخت کوش کشور تمامی این سختی ها و خطرات ناشی از معدن را با جان و دل می پذیرند تا شاهد پیشرفت و اعتلای کشور باشند و باید قدردان تک تک این قشر زحمت کش باشیم. به امید آگاهی بیشتر جامعه نسبت به نقش و ارزش معدنکاران شاهد توجه شایسته و درخور نسبت به این عزیزان باشیم.

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بازگشت به اخبار و مقالات