۴۴۰۰ معدن کشور غیرفعال هستند

بازگشت به اخبار و مقالات

۴۴۰۰ معدن کشور غیرفعال هستند

به گفته جناب آقای داریوش اسماعیلی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت و معدن و تجارت، ۴۴۰۰ معدن از ۱۰ هزار معدن کشور غیر فعال هستند او ادامه داد اولویت برنامه های وزارتخانه توسعه فعالیت های معادن و صنایع معدنی ست.

وی تشریح کرد از آنجا که نقش معادن و صنایع معدنی در اقتصاد کشور بسیار حائز اهمیت هست، مسائل مربوط به معادن شن و ماسه دو کوهک شیراز در شورای عالی معادن مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در این راستا با سازمان حفاظت محیط زیست همکاری تنگاتنگی انجام می گیرد. وی در ادامه، افزایش کیفیت فرآورده های معادن شن و ماسه را موجب بهره وری بیشتر و تحقق جهش تولید دانست و همچنین افزود مجموعه صنعت و معدن باید موتور محرکه استان ها باشد و وعده دادند تا پایان امسال بخش زیادی از معادن غیر فعال در استان فارس و سایر نقاط کشور فعال شود.

بر اساس آخرین آمار مرکز ایران، ۹۹۷۳۴ نفر در سال۱۳۹۷ در ۴۹۱۶ معدن مشغول به کار بودند. این گزارش بیانگر ارزش کل تولیدات معادن کشور در سال ۹۷ به مبلغ ۳۹۴۵۲۵ ریال بوده است. در این میان بیشترین سهم معادن در استان های کرمان، خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان غربی و سمنان قرار داشته و بیشترین معادن اعم از شن و ماسه، آهک، سنگ های تزئینی، سنگ لاشه و سنگ گچ تعلق دارد.

از نظر ارزش مواد استخراج شده سنگ آهن با ۵۷ درصد، مس با ۲۴ درصد، آهک با ۳درصد و سرب و روی با ۲درصد بیشترین ارزش را در میان سنگ های استخراج شده از معادن ایران دارا می باشند.


اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بازگشت به اخبار و مقالات