معرفی معدن: معدن منگنز کوهنورد

بازگشت به اخبار و مقالات

معرفی معدن: معدن منگنز کوهنورد

نحوه هماهنگی

آقای کوهنورد توسط آقای احمدی به واحد بازرگانی معرفی شد. هماهنگی جهت بازدید با ایشان انجام شد، بدینصورت که بنده ابتدا به کرمان بروم و از آنجا با ماشین شخصی ایشان به ایرانشهر و سپس به محل معدن برویم. صبح ساعت ۷:۳۰ از کرمان با آقای کوهنورد به سمت ایرانشهر حرکت کردیم. سپس از آنجا به سمت زابلی رفتیم از آنجا از یک جاده فرعی به روستای کهن ملا رفتیم که معدن ۳کیلومتری این روستا قرار داشت. متاسفانه آقای کوهنورد گفته بود ساعت ۲ الی ۳ ظهر میرسیم ولی ساعت ۴:۳۰ موقع غروب رسیدیم.

موقعیت معدن

معدن در سیستان و بلوچستان، شهرستان زابلی، جنوب زابلی روستای کهن ملا قرار دارد. جاده تا ابتدای جاده روستای کهن ملا آسفالت و از ابتدای جاده روستای کهن ملا تا معدن حدود ۵ کیلومتر خاکی بود.

وضعیت معدن

معدن غیر فعال بود ولی دو سینه کار قبلاً کار شده بود. رگه منگنز با ضخامت سه متر دیده می شد که همراه با هماتیت و بنتونیت بود. معدن با پتانسیلی بود. از امکانات موجود فقط یک عدد بیل مکانیکی که متعلق به برادر آقای کوهنورد بود مشاهده شد که خراب بود و ایشان گفتند نیاز به یک تعمیر اساسی دارد.

دپوهای موجود

دپوی شماره۱- حدود ۱۰ تن سنگجوری شده با عیار تقریبی ۲۵ که نمونه با کد B-Za-Ku-1 گرفته شد.

دپوی شماره۲- حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن بود با عیار کلی حدود ۲۰ تا ۲۵ ولی نیاز به سنگجوری داشت که از آن سنگ های با عیار بالای ۳۰ هم حاصل خواهد شد. دپو ها بصورت پراکنده و بعضا در دل خاک بودند. یک نمونه کلی با کد B-Za-Ku-200 گرفته شد.

بدلیل زمان نمونه گیری که در تاریکی انجام شد دپوها قابل عکسبرداری نبودند.

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بازگشت به اخبار و مقالات