چرا قیمت منگنز در چین با وجود تعطیلی آفریقای جنوبی در ماه می، رشد صعودی خود را از دست داد؟

بازگشت به اخبار و مقالات
بازرگانی منگنز

چرا قیمت منگنز در چین با وجود تعطیلی آفریقای جنوبی در ماه می، رشد صعودی خود را از دست داد؟

هر چند پیش بینی می شد قیمت ها رشد داشته باشند اما با توجه به توزیع کمتر منگنز در آفریقای جنوبی، قیمت منگنز عیار بالا و عیار پایین در چین افت می کند.
پس از شیوع کرونا در آفریقای جنوبی با توجه به اینکه کاهش تولید در این کشور قابل پیش بینی بود، انتظار می رفت تا قیمت منگنز در چین افزایش زیادی پیدا کند؛ اما شاخص منگنز ۳۷ در صد چین، در اول ماه می از ۶.۶۱ دلار در هر عیار تن با افت ۱۰ درصدی با قیمت ۵.۳۲ دلار در هر عیار تن در ۲۹ می معامله شد.این در حالی ست که قیمت روز اول ماه می نسبت به قیمت ۲۰ مارس افزایش ۶۶ در صدی داشته است.
به گفته یک منبع آگاه، نگرانی تجار چینی از کاهش عرضه منگنز کم عیار در نتیجه با اعمال قرنطینه در آفریقای جنوبی به وجود آمده بود، همین امر سبب افزایش قیمت تا اواخر ماه مارس شد.با از سر گرفتن ارسال محموله های کشتی از بنادر آفریقایی به مرور زمان کاهش یافت و اندکی پس از آن در اول ماه می، معدن منگنز تپشی اعلام کرد با تمام توان تولید را از سر خواهد گرفت و این بیانیه از اول ماه ژوئن، همراه با باور رئیس جمهور آفریقای جنوبی مبنی بر کاهش سختگیری های اجتماعی واز سرگیری تولیدات اقتصادی شد.
این وقایع با وعده های معدن داران و محلی منگنز در آفریقای جنوبی مبنی بر آغاز ارسال ها از ماه جولای و ماه ژوئن همراه است و موجب شد تا نگرانی در زمینه بحران عرضه از آفریقای جنوبی به شدت کاهش یابد.
یک تاجر چینی منگنز معتقد است انتظار ناشی از کاهش عرضه از آفریقای جنوبی تا پایان آوریل موجب افزایش قیمت ها شد اما پس از اینکه نشانه هایی از افزایش ارز مشاهده شد قیمت حامی خود را از دست داد. گرچه اکثریت معتقدند بازگشت قیمت و بازگشت ارز به حالت اول زمانبر خواهد بود، اما اطمینان خاطر از بازگشت اوضاع به حالت سابق موجب کاهش افزایش قیمت منگنز شده است.
قیمت داخلی منگنز در چین در ماه می به دلیل وجود ذخایر زیاد منگنز در انبار فرو آلیاژ سازها به شدت ضعیف شد و این بدین دلیل ست که بسیاری از فرو آلیاژ سازهای چینی در فاصله ۱ تا ۵ ماه می انبار های خود را انباشته بودند. دلیل این خریدها تصمیم دولت چین برای برداشتن معافیت ها، تعرفه های واردات منگنز پس از ششم ماه می بوده است. به گفته یکی از فعالان بازار، از تاریخ ۱۷ فوریه تا ششم می به تولید کنندگان سیلیکو منگنز اجازه داده بود تا از عوارض چشم پوشی کنند. در هر تن ۱۰۰ تا ۲۰۰ یوآن پس انداز داشته باشند و اکنون بسیاری از تولید کنندگان فروآلیاژ ها مقدار قابل توجهی سنگ ذخیره کردند تا در ماه می و ژوئن به طور عادی به تولید بپردازند. بنابرین هیچ عجله ای برای خرید محصول سنگ در ماه می ندارند.

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بازگشت به اخبار و مقالات